Друштво
09.07.2026.
10:26
Стигла два захтјева за поврат ПДВ-а, оба непотпуна
Предаја захтјева за поврат ПДВ-а на прву купљену некретнину у БиХ почела је јуче, у сриједу, 8. јула, када је Управа за индиректно опорезивање (УИО) БиХ запримила два захтјева и ниједан није потпун, потврђено је из УИО БиХ.

"Оба захтјева била су са непотпуном документацијом", речено је из УИО БиХ за "Независне новине".
Пријем захтјева за поврат ПДВ-а почео је у регионалним центрима Управе за индиректно опорезивање (УИО) БиХ, према сједишту продавца, у Бањалуци, Сарајеву, Тузли и Мостару, а рок за предају документације је до краја ове године.

Мазалица: Каква је то истина која се плаши питања?
"Право на поврат се односи на новоизграђене станове и новоизграђене куће које је купац купио директно од лица које је направило тај стан или кућу и који је порески обвезник, те је на тај промет платио ПДВ. Поврат се односи на све куповине које су извршене и укњижене након 12. априла 2025. године. Купац има право на поврат за 40 метара квадратних и за 15 метара квадратних по члану домаћинства", рекла је раније Милица Видовић из Управе за индиректно опорезивање (УИО) БиХ.
Ко неће добити новац
Она је потврдила да предмет поврата ПДВ-а не могу бити станови из староградње, нити куће које је грађанин самостално изградио и набавио сав грађевински материјал.

Ђокић о могућностима сарадње привредника и локалних заједница Српске и Русије
Уколико сте, дакле, планирали да при изградњи куће прикупљате рачуне за грађевински материјал и мајсторске радове и остварите поврат ПДВ-а, остаћете кратких рукава, јер се ова повластица односи само на оне грађане који су купили новоизграђене куће и станове.
Рок за исплату
Видовићева је нагласила да је рок за исплату поврата шест мјесеци од предаје документације, али да он може бити и краћи, што највише зависи од уредности докумената коју су грађани предали.

Минић и Остојић посјетили спомен-собу у Невесињу
"Није реално да све захтјеве које запримамо од сутра ријешимо у 15 дана", рекла је Видовићева у уторак.
Притом је нагласила да, ако је неко раније наслиједио стан или његов дио, губи право на то да оствари поврат ПДВ-а на куповину прве некретнине.
"Овај закон је намијењен онима који немају некретнину или је нису имали у протеклих седам година", навела је Видовићева.
Придружите се
Сазнајте све о најважнијим вијестима и догађајима, придружите се нашој Вибер заједници.





